Radio Sombor 16.01.2013.
REKONSTRUKCIJA ZELENILA U ŠEST ULICA I U PARKU HEROJA
-Radiće se Trg Cara Lazara, od “Slona” nadalje, do Trga Svetog trojstva. Na Vidovdanskom trgu (kod Trećeg reona), već smo započeli posao i to će biti rešeno u prolećnoj sadnji. Imamo u planu i Podgoričku ulicu, deo Staparskog puta, s jedne strane, potom i Venac Stepe Stepanovića, koji će ići po delovima…
Voditelj: Ponovo je aktuelizovana priča o uklanjanju platana u Fruškogorskoj ulici. Time se bave i neki informativni sajtovi (“Sombornjuz)…
-Imali smo pre par godina peticiju za uklanjanje, ali i peticiju za očuvanje platana, a u planu je bila i potpuna rekonstrukcija te ulice. Kada, na kraju, nismo dobili tu saglasnost, odustalo se od rekonstrukcije i sredstva su usmerena u nekom drugom pravcu. Moguće je da će Fruškogorska ulica ponovo biti u planu, ali, to zavisi od Direkcije za izgradnju grada koja daje predloge Gradskom veću i tada se u budžetu opredeljuju sredstva za tu namenu…
-To što pouzdano znam – a evo, već sam 9 godina direktor “Čistoće” – po planu izgradnje komunalne infrastrukture, nikada više sredstava nije izdvojeno za rekonstrukciju zelenila i zelenih površina u gradu nego ove godine. U ovoj godini imamo u planu da rekonstruišemo najmanje 6 ulica, kao i Park “Heroja”. U to treba da bude uključena šira struka, i mi u “Čistoći” smo pokrenuli inicijativu da stručni ljudi iz institucija grada, Direkcije za izgradnju grada, JP Urbanizam, Gradske uprave i “Čistoće”, stručnjaci iz oblasti hortikulture, pejzažne arhitekture i šumarstva, sačine strategiju, da bismo mi mogli, kroz naš Rasadnik, da plasiramo autohtone biljke, i da sve to bude usklađeno sa urbanom infrastrukturom, podzemnim i nadzemnim vodovima, i ambijentalno – sa ulicama gde će se rekonstrukcija raditi. To je jedan dugoročan i kontinuiran posao, gde će se koristiti naša baza podataka, ali i iskustva iz drugih gradova. Nastojaćemo da uspostavimo saradnju i sa Šumarskim fakultetom iz Beograda, i da, na osnovu toga, damo kvalitetne predloge Gradskom veću i skupštini, o tome šta i kako razvijati po pitanju zelenila, kao jednog od najvažnijih brendova grada Sombora, u narednom periodu.
-Već sutra imamo prvi zvanični radni sastanak, na kojem ćemo analizirati sadašnje stanje i šta možemo da isplaniramno u ovoj godini. Dakle, koje će vrste biti sađene u određenim ulicama, kog habitusa, kakve forme, kako ih održavati itd. Imamo nameru da i u ovoj godini konkurišemo prema Fondu za poljoprivredu i da se krene sa intenzivnijom sadnjom vetrozaštitnih pojaseva jer su se pokazali vrlo dobrim za agrar: prinos u delovima područja grada Sombora gde postoje takvi pojasevi, viši je od 5 do 8 odsto. Osim toga, u zimskom periodu, tamo gde je bilo vetrozaštitnih pojaseva, nije bilo snežnih nanosa. Po nekim standardima EU Vojvodina mora biti pošumljena 14 posto. Nažalost, grad Sombor je pošumljen nekih 6,5 odsto.
Voditelj: Šta je sa rekonstrukcijom ulice Sonje Marinković? Rečeno je da to treba da bude okončano do decembra?
-Nažalost, Fond za kapitalna ulaganjaVojvodine više ne postoji, ta sredstva su preneta u neki drugi fond, ali ako je posao započet mora se i završiti. Pošto je položena sva infrastruktura, od elektrovodova do nove kanalizacije, sada treba da se uradi asfaltni deo i zelene površine. U zadnjem delu učestvuje i JKP “Čistoća”, mi smo dali ponudu, ali nismo dobili sredstva ni za prvi deo radova, kada smo posekli drveće, uklonili panjeve, raščistili prostor… Tu je najveći problem nedostatak novca. Mi smo podneli sva dokumenta, situacije, ali trenutno ništa nije uplaćeno.
Voditelj: Pomenuli ste rekonstrukciju 6 ulica, možete li reći nešto konkretnije?
-Jedan od najatraktivnijih poduhvata je, svakako, Trg Cara Lazara, od “Slona” nadalje, do Trga Svetog trojstva. To je ceo kompleks. Na Vidovdanskom trgu (kod Trećeg reona), već smo započeli posao, tu su skraćene forme bođoša, i to će isto biti rešeno u prolećnoj sadnji. Imamo u planu i Podgoričku ulicu, deo Staparskog puta, s jedne strane, potom i Venac Stepe Stepanovića, koji će ići po delovima. To je najzahtevnija ulica. Ona ima šest aleja – drvoreda bođoša, i tu moramo voditi računa o podzemnoj i nadzemnoj infrastrukturi, da ne smetamo ni saobraćaju ni građanima, a da se, pritom, sve normalno odvija.